V souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zdravotních službách“) je zpracován tento postup pro vyřizování stížností.
Proti postupu poskytovatele zdravotních služeb při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat stížnost:
(dále jen „stěžovatel“).
Stížnost se podává poskytovateli, proti kterému směřuje; tím není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů. Poskytovatelem zdravotních služeb se rozumí fyzická nebo právnická osoba, která má oprávnění k poskytování zdravotních služeb podle zákona o zdravotních službách:
poskytovatel zdravotní péče | NL – BioLAB s.r.o. |
---|---|
adresa sídla | Jankovcova 1518/2, Holešovice, 170 00 Praha 7 |
místa pracoviště poskytovatele zdravotní péče |
Laboratoře: - Jankovcova 1595/14, 170 00 Praha 7 - Nádražní 844, 339 01 Klatovy 3 - České Vrbné 2403, 370 11, České Budějovice a odběrová pracoviště uvedená na webových stránkách |
ID datové schránky | 2kbbte2 |
webové stránky | www.nextlab.cz |
podatelna@next-clinics.com |
Stížnosti jsou poskytovatelem zdravotních služeb přijímány:
Náležitosti stížnosti:
Pokud stížnost nebude obsahovat veškeré potřebné údaje, bude stěžovatel vyzván, aby tyto doplnil, neboť v opačném případě hrozí, že stížnost nebude moci být projednána.
Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu.
Vedení poskytovatele zdravotních služeb zaeviduje a pokud je k projednání stížnosti příslušný, tak prošetří každou přijatou stížnost. Pokud by se jednalo o stížnost, k jejímuž vyřízení je poskytovatel zdravotních služeb nepříslušný, je povinen tuto stížnost do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu, o čemž bude stěžovatele informovat.
Poskytovatel zdravotních služeb navrhne stěžovateli ústní projednání stížnosti, pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné. Přijaté stížnosti musí být vyřízeny do 30 dnů od data doručení. Není-li možné dodržet termín pro vyřízení stížnosti informuje o této skutečnosti poskytovatel zdravotních služeb stěžovatele s uvedením důvodu a nového termínu, do kdy bude stížnost vyřešena, přičemž lhůta pro vyřízení stížnosti může být prodloužena v odůvodněných případech o 30 dnů.
V průběhu řešení stížnosti má stěžovatel právo nahlížet do konkrétního stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie.
Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli zdravotních služeb udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem zdravotních služeb.
Poskytovatel zdravotnických služeb je povinen poskytnout příslušnému správnímu orgánu na jeho vyžádání včasnou a nutnou součinnost; to platí i pro poskytovatele zdravotních služeb, který poskytl související zdravotní služby.
Řešení stížnosti správním orgánem podléhá § 94 zákona o zdravotních službách.
INFO pro pacienty: Next Lab testuje na COVID-19 v Českých Budějovicích a Štětí (více info ZDE).
Testování protilátek – Studie COVID-19. Zúčastněte se Studie a zjistěte, zda máte protilátky proti COVID-19. Pojišťovna Vám přispěje na testy. Více informací
Společnost NEXTCLINICS Czech a.s. provozuje laboratoře pod značkou Next Lab. Tyto laboratoře poskytují rychlou a přesnou laboratorní diagnostiku biologického materiálu humánního původu pro soukromé praktické lékaře, ambulantní specialisty, nemocnice a pacienty samoplátce, kteří požadují nadstandardní laboratorní služby.
Next Lab navazuje na dvacetileté zkušenosti získané ve vlastních laboratořích a odběrových pracovištích. Pro široké spektrum laboratorních vyšetření využíváme moderní diagnostické metody, přístroje a technologie. Vyšetření, která neprovádíme v našich laboratořích, odesíláme v souladu s preanalytickým postupem do smluvních laboratoří. Laboratoře Next Lab splňují podmínky Auditu II NASKL a ČIA a smluvně spolupracují se všemi hlavními zdravotními pojišťovnami. Pracovníci laboratoří Next Lab také flexibilně zajišťují další služby související s laboratorní diagnostikou.